Chicago - New Orleans - New York

Via Maryland naar Pennsylvania

Terwijl ik dit tik, trekt de onweersbui boven ons hoofd langzaam weg en daarmee ook de regen. De camping lijkt wel een waterski gebied, morgenochtend zal het wel weggezakt zijn. Afgelopen nacht onweerde het ook even flink, maar als we wakker worden is het droog. We rijden vandaag richting zuid-west Pensylviana, het eerste stuk nog flink mistig met wat regen, maar na de eerste bergrug klaart het op en ziet alles er weer heel vriendelijk uit. Het landschap in deze regio is erg bekoorlijk, om het maar eens met een mooi woord te zeggen. Veel groen (op de bomen na), veel ruimte om de huizen heen en een slingerende weg door het middengebergte. We pikken in noord Maryland Route 40 op, deze volgt grotendeels het tracé van de National Road . Aanleg hiervan begon in 1806 en verbond Maryland met Ohio en was de allereerste weg die met federale fondsen werd betaald om de trek naar het westen te bevorderen. Langs deze weg bezoeken we Fort Necessity, de plek waar George Washington als 22 jarige luitenant van het koloniale Britse leger in 1754 in de pan werd gehakt door een Franse legereenheid, geholpen door Indianen. Dit vormde het begin van de wat hier heet de “French and Indian war” en in Europa de Zevenjarige oorlog tot gevolg had.
Daarna zoeken we een camping niet ver van Fallingwater, wat we morgen gaan bezoeken. De eerste camping, 4 mijl van de weg in het bos, ligt er volkomen verlaten bij, maar is wel open. Helemaal niemand te zien, Toiny vindt dat niet echt prettig, dus rijden we even verder naar een campground waar wel nog wat mensen aanwezig zijn. Lekker rustig dagje vandaag, net geen 100 mijl gereden. De geplande bbq gaat niet door vanwege de in het begin genoemde onweersbui, maar het alternatief, Penne à la Francesco is ook niet te versmaden.

Juliënne

Lieve Toiny en Frans,

Wat heerlijk om jullie reisverslagen te lezen. Wie reist kan veel verhalen is de uitdrukking, toch?
Nog veel fijne dagen!!!
Ad en Juliënne

Louise Snoek

Wat schrijven jullie toch boeiend, het lijken wel geschiedenislessen. Ik kijk er gewoon naar uit, nog fijne dagen en kijk alweer uit naar het volgende verslag en de foto's, groetjes Nico en Louise