Chicago - New Orleans - New York

Uitbollen en naar Gettysburg

11 april Fort Loudon

Vanochtend wat later opgestaan dan gewoonlijk, pas om 9 uur. We gaan de komende dagen wat uitbollen, er moeten veel indrukken verwerkt worden en New York komt ook nog! Het is mooi zonnig weer, maar wel fris door de wind. Eind van de ochtend een leuke wandeling gemaakt door het State Park door 3 verschillende trails aan elkaar te koppelen. Daarna rustig verder gereden richting Gettysburg over de Lincoln Highway. Onderweg even mail gecontroleerd bij Mac Donalds (handig zo’n plek waar je gewoon binnen kunt gaan zitten en gebruik kunt maken van gratis internet). Nog voor Gettysburg weer een State Park opgezocht en om 4 uur zaten we al lekker in het zonnetje aan een biertje (wat in zo’n park wel illegaal is, “no alcoholic beverages” staat er op het bord bij de ingang en bij het kantoor). Morgen waarschijnlijk weer een wandeling en daarna in Gettysburg wat kennis van de Burgeroorlog opfrissen. Jammer, geen extra biertje vanwege het kampioenschap van PSV, dat komt dan volgende week wel.

12-4-2015 Gettysburg

Na een koude nacht ook deze ochtend weer ruim 2½ uur lekker gewandeld, met ondermeer een stuk (2 mijl, ja,ja!) van de Appalachian Trail (loopt van Georgia naar Maine en is 2200 mijl lang) erin. Heerlijk weer, na terugkomst op de camping lekker in het zonnetje koffie gedronken. Daarna richting Gettysburg, wat nog geen uur rijden is. Bij dit stadje vond in juli 1863 een driedaagse slag plaats tussen de legers van de Union (Noordelijke staten) en de Confederates (Zuidelijke staten). De slag koste 35.000 soldaten het leven en er waren ruim 18.000 gewonden. He zuiden moest zich terugtrekken en dit resultaat leidde uiteindelijk de overwinning van de Union in. De voormalige slagvelden zijn nu een groot herdenkingspark met uitgezette routes, herdenkingsplekken en informatieborden. We bezoeken een klein stuk hiervan, toch wel indrukwekkend en gaan daarna een ijsje eten bij een ijstent waar het heel druk is. Wijs geworden door de vorige keer bestellen we nu ieder maar 1 bol, Toiny Pecan Butter en ik Salted Caramel. De bollen zijn ongeveer 3 keer zo groot als die van Ijssalon Kees in Geldrop, en zeker zo lekker. Daarna gaan we nog wat boodschappen doen, wat vandaag overigens nogal wat tijd kost. Na zo’n 12 staten is het steeds opnieuw weer een verrassing hoe het met de drank verkoop staat. Hier verkopen ze in de supermarkt wel bier, maar in een apart gedeelte met een eigen kassa (wat wij niet doorhebben natuurlijk). Wijn verkopen ze niet en de caissière mag het bier wat in het karretje staat niet afrekenen. Terwijl ik de boodschappen afreken gaat Toiny het bier betalen. Mooi niet dus, ze had geen ID bij zich om aan te tonen dat ze ouder dan 21 is! LOL. Ik gelukkig wel, daarna nog een Liquor shop gezocht waar we de wijn kunnen kopen. Zo’n 20 mijl verderop bij het plaatsje York een camping opgezocht, het is nog steeds lekker weer zodat we buiten kunnen ziften en de bbq weer gebruiken.