Chicago - New Orleans - New York

Naar Virginia

Oh man ! We hadden 28 dagen met de camper en nu hebben we er ineens nog maar 10. Het einde komt aan de horizon in zicht, jammer maar het is niet anders. Gisteravond overlegd hoe we die resterende dagen gaan invullen. We hebben het volgende besloten: we rijden richting Shenandoah National Park (Virginia) om daar de Sky Drive te rijden en indien mogelijk te gaan wandelen. De tocht er na toe zal 2 dagen in beslag nemen, de tweede dag willen we dan via de Blue Ridge Parkway rijden. Na het park rijden we richting zuid-west Pensylvania om daar dan de dag erop Falling Water te gaan bezoeken, van Amerika’s misschien wel meest beroemde architect, Frank Lloyd Wright (http://www.fallingwater.org). We hebben daarvoor al kaartjes geboekt via internet voor a.s vrijdag, zodat we verzekerd zijn van toegang en rondleiding.

Na Falling Water willen in ieder geval nog we naar Oost Pensylviana om Dutch Country te bezoeken, het gebied van de Amish. Daarna zien we wel weer verder.

Vanochtend voor het ontbijt de wasmachine gevuld, een uurtje later ligt alles weer schoon en droog in de kast. En dat voor 3 dolllar, goed geregeld hier in dit land. Vandaag dus het eerste stuk richting Shenandoah door een heuvelachtig landschap eerst nog door Tennessee en daarna door Virginia. In het begin hebben we nog wat somber en druilerig weer, maar het wordt al snel steeds vriendelijker met zonnige perioden en een temperatuur van zo’n 23 graden. Weer een erg leuk landschap aan de voet van de Appalachen. Evenals in de andere staten zie je hier op het platteland het resultaat van de economische crisis. Veel verwaarloosde huizen, talloze kleine bedrijfjes die gesloten zijn en staan te vervallen, veel trailerparks met veel rotzooi op het erf en oude verroeste auto’s. Daarnaast dan weer grote houten huizen, goed in de verf en alles keurig opgeruimd (zoals wij Nederlanders het graag zien). De tegenstellingen zijn groot hier. Regelmatig in de plaatsjes zien we nog echte hillbillies, wat sjofel uiziende mannen met ruige baarden en een tuinbroek. Op de camping van de afgelopen nacht stond nog een ‘moonshine’ installatie, zoals die er in deze regio nog talloze schijnen te zijn. Ik ben nog zo slim om een verkeerde afslag te nemen, de navigator (Toiny) heeft het pas wat later in de gaten en voordat we het weten hebben we zo’n 40 mijl extra gereden. Daarna blijkt er nog een camping gesloten te zijn, dus uiteindelijk zijn we wat later dan we wilden op een camping aangeland. Niet zo erg natuurlijk, we hebben verder geen afspraken deze dag en het bier staat koud.

Eduard & Fien

Hoi Frans & Toiny,
Ja, de tijd gaat (te) snel, maar we genieten elke keer van jullie verhalen en foto's!
Die Fallingwater villa is echt prachtig, dat is een bekend ikoon. Uit de jaren '30 en toch al zo modern, ongelooflijk.
Dat Cherokee, daar valt inderdaad geen touw aan vast te knopen, zelfs de letters zijn onleesbaar.
En zoals gewoonlijk weer prachtige foto's, maar we durven niets meer te zeggen over inlijsten. We komen ze wel een keer op grootformaat bekijken!
Groetjes van Fien & Eduard