Chicago - New Orleans - New York

Cherokee

Alweer een staat aan onze verzameling toegevoegd: North Carolina. De 9e alweer van deze vakantie. Het liefelijke landschap van noord Georgia gaat langzaam over in het ruigere van westelijk North Carolina. Dat zullen we wel gaan merken in het benzineverbruik denk ik, de camper moet regelmatig een tandje bijschakelen. Even tussendoor iets over de benzineprijzen, die zijn aanzienlijk lager dan tijdens onze trip van 2 jaar geleden. Gemiddeld betalen we nu zo’n $ 2.25 per gallon, zo’n € 0,60 per liter. Het verbruik van de 6 liter, 8 cilinder motor is ongeveer 1 op 4. Bijna een uur lang hebben we alleen maar bochten, het langste rechte stuk is misschien 300 meter. Het tempo ligt daardoor laag, maar ach we hebben de tijd aan onszelf en kunnen zo nog meer genieten van de natuur om ons heen. Jammer alleen dat er geen mogelijkheden zijn om te stoppen. De staatsgrens ligt net na een bocht, geen foto van het bord dus, misschien bij het uitrijden. We besluiten bij de zuidgrens van het Great Smokey Mountains N.P. een camping te zoeken bij het Cherokee reservaat. We pikken er een uit die wel aardig lijkt en laten Garmin de weg wijzen. Net na een afslag gestopt, het weggetje de berg af trekt me niet zo aan. Een Indiaanse die ons ziet staan keert haar pick-up om ons te vertellen dat we die weg maar beter niet kunnen nemen met onze camper en vertelt er meteen bij wat de juiste route is. Je kunt die navigatiesystemen nog steeds niet duidelijk maken met welk soort voertuig je rijd, en dan krijg je dus dit soort dingen. Een kwartiertje later staan we bij de camping. Voor het inschrijven gebruiken ze een computersysteem dat wel erg streng gecodeerd is. Normaal hoeven we geen adres en telefoonr op te geven als we vertellen uit “the Netherlands” te komen maar hier dus wel. Mij advies om wat onzin in te tikken wordt genegeerd, ik verwacht ieder moment dat een van de 2 dames (personeel zat hier) zegt: “computer says NO”.

Het is vandaag mooi zonnig weer, maar met een koude wind, dus van buiten zitten komt niet veel. Andere keer maar weer.