Chicago - New Orleans - New York

Georgia on my Mind

“Welcome, We’re glad Georgia’s on your mind” staat er op het bord als we Georgia binnenrijden. Ja, hoe kan het anders. Geen mens die het niet kent, waarschijnlijk het beroemdste nummer van de “Genius” (erg leuke film “Ray” over zijn leven met veel prachtige muziek, kijken als je hem nog niet gezien hebt):

Georgia, Georgia,

The whole day through

Just an old sweet song

Keeps Georgia on my mind

Het landschap wordt langzamerhand wat heuvelachtiger, regelmatig zien we in de verte ook al hogere bergen liggen. Bij het boodschappen doen zijn we nog getuige van een flinke aanrijding, waarbij een auto dwars door 2 hekken en een greppel wordt gekatapulteerd, en wonderbaarlijk genoeg keurig op de parkeerplaats terecht komt (waar die ook naar op weg was). Gelukkig geen gewonden. Bij de Walmart ook nog 2 neije boksen gescoord, Levi’s voor $ 9,95 per stuk. Ergens verderop komen we door zo’n bord met tijd- en temperatuuraanduiding erachter dat we plotseling een uur kwijt zijn. We zitten nu weer in de Eastern Time zone. Voordeel is wel dat we weer een uurtje dichterbij huis zijn qua tijdsverschil. Dus maar wat eerder dan gepland een camping opgezocht, en weer de bbq te voorschijn gehaald. Prachtig weer vandaag, zo’n 28 graden met kans op onweer vanavond