Chicago - New Orleans - New York

Van Natchez naar New Orleans

Dit stukje schrijf ik op de KOA campground in West New Orleans, onder het luifeltje van de camper terwijl de bbq staat af te koelen.

Vanochtend eerst een rondje Natchez gemaakt langs de diverse planters huizen. Bijna uitgestorven leek het wel, dit leuke plaatsje (misschien allemaal naar de kerk vanwege Pasen). Wat een rijkdom hier, wel verdiend over de ruggen van de zwarte arbeiders natuurlijk. Sommige wijken waren net parken, je zal er maar mogen wonen. Daarna naar het zuiden richting New Orleans en ook daar hele parken met plantages waar de Highway 61 dwars doorheen sneed. Golvend landschap, en mooi groen. In Luisiana werd het weer plat met veel water en mangrove bomen. Op een gegeven moment reden we kilometers lang boven een moeras, de snelweg is er gebouwd op pilaren, bizar. Opvallend is wel dat overal de winkels gewoon open zijn, ondanks het feit dat het Pasen is.

We kregen met een beetje moeite nog een plek op de KOA voor de komende 3 nachten. We willen 2 dagen uittrekken voor New Orleans (de camping heeft een gratis shuttle) en de dag van vertrek eerst nog een tocht door de Bayou maken.

Foto's uploaden is ook hier problematisch, internet lijkt op dikke str... Later komen er meer

Hans

Hoi Frans en Toiny,
Ik weet niet wanneer ze daar Pasen vieren maar hier is het komende zondag plas Pasen.
Groetjes,
Hans en Joke.

Willem

Dowdy Frans en Toiny,

ik wist niet dat ze daar ook dikke str..oop hadden?

Fien & Eduard

Hoi Frans & Toiny,
We volgen met grote interesse jullie muzikale odyssee. Hopelijk is het geen beproeving, zoals de originele betekenis van odyssee luidt, maar een openbaring. Ga door met ontdekken en laat ons er alles over weten!
Ondertussen een kleine overdenking: "Don't care if them cotton balls get rotten, When I got you baby, who needs cotton, In them old cotton fields back home" - The Beach Boys: Cotton Fields.