Chicago - New Orleans - New York

Cruising Tennessee

Vanochtend richting Natchez Trace Parkway, die loopt van Nashville naar Natchez in het zuiden van Mississippi. Daarvoor dwars door de stad gereden over de hoofdstraat, het was er een stuk rustiger dan gistermiddag. Deze Parkway slingert zich door fraaie bossen, al zijn ze nu nog wat kaal natuurlijk. Je kunt wel zien dat de lente begonnen is, veel beginnende bloesem en ontluikend groen. Bij de eerste parkeerplaats koffie gezet en de korte boks aangedaan (22 graden). Tafeltje en stoeltjes uitgeklapt (hebben we geleerd van R&S), en een praatje gemaakt met een local die van het mooie weer aan het genieten was. Hij bleek Eindhoven bezocht te hebben in zijn diensttijd en maakte wat foto’s van ons samen. Deze route die onder de National Park Service valt wordt druk bezocht door fietsers, die we dan ook meer hebben gezien dan auto’s. Onderweg even een ommetje naar Franklin, Tennessee. Historische plaats vanwege een van de bloedigste slagen uit de burgeroorlog. Pleintje met wat kanonnen en een hoofdstraat met een aantal victoriaanse gebouwen en veul winkeltjes. We besloten om een ijsje te eten en bestelden een wafel met 2 bollen. We hadden beter moeten weten, de bollen waren ongeveer 3 keer het formaat van die bij ons! Meteen geen lunch meer nodig. Na zo’n 50 mijl de route verlaten om richting Memphis te rijden. Zo tegen half 5 kwamen we langs een State Park aan de Tennessee River, en daar ons op de camping geïnstalleerd. Zoals in wel meer State Parks staat op het bord met richtlijnen “No alcoholic drinks” maar A vallen bier en wijn volgens ons daar sowieso niet onder en B zijn we hartstikke dislectisch als het ons uitkomt!

RonSon

Fijn dat jullie nog iets geleerd hebben van die ouwe R&S.

Reinier

Het leest goed, gemakkelijke rn vermakelijke schrijfstijl