Chicago - New Orleans - New York

Nashville Tennessee

Bij het ontbijt een triest bericht op WhatsApp. Mijn neef Bert is na een redelijk kort ziekbed overleden, veel te jong. We hebben hem en Hetty pas 1 keer ontmoet en dat klikte meteen. We hadden hem graag nog vaker getroffen maar helaas, het heeft niet zo mogen zijn. Vooral Hetty was vandaag vaak in onze gedachten en gesprekken aanwezig.

De toer door Mammoth Cave hebben we maar niet gedaan. Voor de ochtendtoer waren nog wel kaartjes, maar ruim 2 uur onder de grond terwijl het buiten prachtig zonnig weer is, dat vinden we toch zonde. Op naar Nashville dus, onderweg nog Franklin bezocht, volgens de Lonely Planet een aardig stadje om te bezoeken. Tja, ’t is maar wat je aardig vind, we hebben er in ieder geval lekkere koffie gedronken en een donut met chocola gegeten. Wat overigens de afgelopen dagen opviel was de hoeveelheid aangereden wild wat er langs de wegen ligt, vooral veel wasbeertjes, maar ook dassen en een keer zelfs een flink groot hert. Wel leuk om te vermelden: gisteravond kwamen we er per ongeluk via de telefoon achter dat het plotseling weer een uur vroeger was, we waren zonder het te weten door een tijdgrens gegaan dus. Van Eastern Time weer naar Central Time, waar we voorlopig zullen blijven. Wat me meteen deed denken aan het nummer van Pokey LaFarge:

The Missouri is my right arm, the Ohio is my left
But I’m livin’ on the Mississippi River where I like life the best
I don’t mind the west coast, and I don’t mind the east coast
Oh, baby but I ain’t gonna live on no coast
I’m just a plain ole Midwestern boy
Gettin’ by on Central time

(En mensen, als je de kans krijgt, zeker gaan zien die Pokey, geweldige muzikant uit St. Louis! Met ontzettend leuke concerten)

In Nashville neergestreken op de Two Rivers Campground (alweer 10% korting vanwege 65+), even een bammetje met kaas buiten voor de camper (19 graden inmiddels) en daarna de shuttle bus dowtown. De chauffeur speelde meteen voor VVV-gids, prima geregeld. Iedereen weet natuurlijk dat Nashville een muziekstad is, vooral country, nou dat is het dus ook! In de hoofdstraat (Broadway) saloon na saloon met live muziek, alle bands spelen daar gratis in de hoop ontdekt te worden en hopen dat de luisteraars de fooienpot willen spekken. Eerst maar even ‘historic downtown’ bekijken, daar heb je zoals in de meeste Amerikaanse stadjes niet veel tijd voor nodig. Een aantal victoriaanse huizen, allemaal zo van rond 1890 toen ze van hout overgingen op steen na de zoveelste brand en dan heb je het wel gehad. Daarna enkele bars bezocht om onder het genot van een biertje van de live muziek te genieten. Van de biertjes smaakte de lokale IPA het beste, recht uit de fles het keelgat in. Glazen kennen ze hier in Nashville blijkbaar niet (de frisdrank gaat in plastic bekers), behalve voor de bourbon dan.

Morgen naar Memphis, we zijn benieuwd

Willem en Marian

Toiny en Frans,
Heerlijk om jullie verslagen te lezen. En Frans inderdaad die Pokey twee keer gezien wat een muzikant en bovendien een fantastische entertainer!

Eduard & Fien

Hallo Frans & Toiny,
Vandaag voor het eerst de blog gelezen en meteen een triest bericht. Onze welgemeende condoleances.
De verhalen klinken weer interessant, als vanouds, en we zijn een beetje jaloers dat we jullie niet kunnen vergezellen op de muzikale toer door Nashville. (De Nashville Cats al gezien en/of gehoord?)
We zijn ook reuze benieuwd naar al het komende foto- en videomateriaal. Ben er maar zuinig op! ;-))

Julienne Erckens

Lieve Frans en Toiny,

Van harte gecondoleerd met het verlies van Bert.
Jammer dat jullie niet langer van elkaars gezelschap hebben kunnen genieten.
Wij wensen jullie heel fijne weken en geniet vooral van muziek, ruimte ,rust en niet te vergeten van elkaar!!
Lieve groetjes van
Ad en Juliënne

Kitty en Peter

Wat leuk om jullie reis zo te kunnen volgen.Zo maak je onderweg toch nog veel mee. Geniet van de mooie reis door Amerika.

Lieve groeten .We blijven jullie {achter}volgen.
Hit the road Frank. Bye