Chicago - New Orleans - New York

Naar Kentucky

Na opnieuw een koude nacht verder richting zuiden, nog steeds hetzelfde agrarische landschap. Kleine stadjes (nou stadjes …), veel met een ‘Historic Centre” . Alles wat ouder is dan 100 jaar is hier al ‘historisch’. Opvallend de openheid van landschap en bebouwing. Huizen lijken zo maar ergens neergezet, geen tuin op een enkel struikje na en geen erfafscheiding. Bijna alles van hout, en van alles door elkaar: Grote villa’s naast type stacaravan. Veel kerkjes van de meest onmogelijke groeperingen, ergens telden we binnen 1 mijl zes kerkjes, allemaal natuurlijk van een eigen groep. Ik krijg in dit landschap meteen het gevoel wat ik al eerder in de USA had: rust en ruimte. Even gestopt bij een soort van openluchtmuseumpje van pionier Squire Boone (de broer van Daniel) met nog een 200 jaar oude watermolen, helaas gesloten. Op de molen hing een bordje “Boone’s Mill”, laat mijn overgrootvader de molenaar nou Boonen heten (in Weert staat nog het restant van Boonesmolen). Daarna doorgereden naar Kentucky en de camper neergezet in Mammoth Cave National Park (geen electriciteit- en wateraansluiting, wel WiFi!). Morgenochten kijken we of we een tour gaan doen in het grottenstelsel (het grootste op aarde). Foto’s komen een andere keer.

Wim en Nelleke

Gelukkig is de reis goed verlopen. De camper opgehaald en nu eindelijk genieten van jullie vakantie. Geniet er lekker van en wij volgen, we zijn benieuwd naar de foto's . Liefs Wim en Nelleke

Ineke

gelukkig zijn jullie zuidwaarts gegaan, kreeg net een foto uit Chicago.... opnieuw een dik pak sneeuw!